Stjerne Gruppe Husum

Kandersteg 2018 – Info

Om kort starter voresstore spejderoplevelse. Vi er 18 spejder og leder fra Stjerne Gruppe.
Her følger en række praktiske oplysninger. Læs det grundigt igennem, selv om der er meget læsestof:

Afrejse: Vi mødes ved Husum banegård lørdag d. 7. juli kl. 4:50. Toget kører 05:24, så der skal farvelkys til mor og alt andet som tjek af pas være overstået. Toget venter ikke hvis i er for sent!

Mad/drikke på togrejsen: 2 x ½ liter drikkelse, gerne i flasker med skruelåg. Solid madpakke til rejsen. Slik til eget forbrug. Der er mad når vi ankommer på lejrpladsen ca. kl. 18. I toget (ICE) kan man købe noget, det plejer dog at være dyrt.

Hjemkomst: Vi er tilbage mandag d. 16. juli kl. 22:28. (Hvis DB kører efter planen)

Grundform og vandrestøvler: Vi ser meget gerne, at deltagerne inden rejsen har vandret nogle gange. Meget gerne 3-4 ture af 5-10 kilometer. Det skal naturligvis foregå i de vandrestøvler, som skal benyttes på turen. Des bedre vandreform, des bedre tur får man. Løb er også godt, men kan ikke erstatte vandring, da det er nogle andre muskler, man bruger under vandring.

Rygepolitik: Det er ikke tilladt deltagere under 18 år at ryge.

Alkohol: Under hele turen til Kandersteg må ingen yngre end 18 år drikke alkohol. Overtrædelse af disse regler kan medføre hjemsendelse for egen regning.

Problemer på turen: Hvis dit barn oplever problemer på rejsen, vil vi selvfølgelig være mange voksne, der vil forsøge at hjælpe. Kontakter dit barn dig med et problem, så fortæl det videre til lederne. Måske ved vi slet ikke, at der er en udfordring, som barnet skal have hjælp til at løse? Reglen er derfor, at man først snakker med en voksen på turen, inden man involverer forældrene.

Lommepenge for deltagerne: Beløbsforslag til lommepenge for spejdere: 30-50 € i schweizerfranc. Pengene skal de enkelte deltagere selv veksle hjemmefra. Hvis i ønsker, at vi skal passe på pengene, skal i pakke pengene i en konvolut med navn på og aflevere til lederne. Vi udleverer kun penge til spejderne, vi tager udleverede penge ikke retur.

Betaling af restbeløb: Restbeløbet af de 250€ skal overføres til Spejdernes konto senest den 29.06. De fleste har allerede betalt 50€. Har man glemt hvor meget man mangler at betale, kan Daniel hjælpe videre.

Forsikring: Gruppen har gennem korpset en ulykke og ansvarsforsikring. Vi har ikke en rejse eller sygeforsikring. Det er familiens egen forsikring (Europäische Gesundheits Karte på bagsiden af Krankenkassenkarte), der skal dække ved sygdom m.m. (mange vil være dækket i forvejen). Tjek det lige med jeres forsikring om udlandsophold og fx transport ved sygdom er inkluderet ved ophold i Schweiz. Er man privatforsikret og har ikke nogen EHIC skal man have dokumentation fra sin forsikring.

Tager: Vi er tæt på risiko område men ikke i det (se kortet)
Kilde: Die Schweizer behörden online

Opdatering undervejs: Vi forsøger at opdatere vores hjemmeside undervejs. Husk tilladelsen.

Personlig pakkeliste Kandersteg: Der medbringes en stor vandre rygsæk (min 45 L) samt en mindre turrygsæk. Turrygsækken skal indeholdende ting til togrejsen. På ud- og hjemrejse bæres uniform/tørklæde. I turrygsækken skal man have: pas, sygesikringsbevis, evt. euro, læsestof, madpakke, drikkelse.

Alt andet skal pakkes i vandrerygsækken. Spejderne skal selvfølgelig være med til at pakke, så de bedre kan holde styr på deres ting. Des flere ting, der er mærket med navn, des bedre.

Hits: 126

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

one − 1 =

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse, samle statistik og huske dine indstillinger. Ved at klikke videre accepterer du dette. Flere informationer

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse, samle statistik og huske dine indstillinger. Ved at klikke videre accepterer du dette.

Luk