Skejser er betalingssystemet på spejdernes lejr.

Her er en kort vejledning https://www.skejser.dk/assets/VejledningSkejser.pdf 

Lejr uden kontanter – “Skejser”

Det vil sige, at man i stedet for at holde styr på kontanter, får et armbånd med en chip i. Man kan let ”sætte penge ind på armbåndet” og tanke op, hvis man løber tør.

Det er frivilligt at anvende armbåndet som betalingsmiddel, men det vil være begrænset, hvor du kan bruge andre betalingsmidler. Alle handelssteder på Spejdernes Lejr vil benytte kontantløs betaling. Der vil være nogle enkelte steder, hvor vi accepterer kreditkort og kontakter, men det er primært for, at du kan få tanket dit armbånd eller gæstekort op.

Der er tale om en smart og sikker løsning, hvor der sættes et dagsmaksimum på alle armbånd. Du kan selvfølgelig selv vælge dit eget dagsmaksimum, og der vil også være mulighed for at “spare op”, hvis du ikke fik brugt dit dagsmaksimum dagen inden. På den måde slipper ledere også for at skulle administrere lommepenge for en stor gruppe spejdere.

Du kan fylde penge på hjemmefra og under lejren via vores hjemmeside. Hjemmesiden er selvfølgelig også tilpasset tablets og smartphones.

Tilbagebetaling efter lejren

Hvis det indbetalte beløb på armbåndet ikke bruges op, vil det være muligt på hjemmesiden at få det overskydende beløb tilbagebetalt. Man anmoder om tilbagebetaling efter lejren, og beløbet vil så blive overført til ens bankkonto. Dette skal gøres inden 31. januar 2018.

Armbånd til gruppen

Udover de personlige armbånd får hver gruppe et Skejserkort, som kan anvendes til at betale på gruppens vegne.

Når der skal udleveres mad til din gruppe, arbejder vi på at armbåndet kan bruges til at kvittere for udleveringen.

Gæster

Alle gæster kan købe et Skejserkort. Skejserkort kan købes, når du ankommer til lejren. Der vil være mulighed for at købe et Skejserkort sammen med parkeringsbilletten på selve parkeringspladsen. På lejren kan Skejserkort også købes i vores supermarked, vores minimarkeder og på posthuset.

Både armbånd og Skejserkort kan anvendes hos de af byens handlende, som skilter med det. Vi har lavet en liste over butikker der tager imod Skejser.

Andre funktioner i armbåndet

Nogle steder vil armbåndet virke som adgangskontrol. Hvis du er jobber, vil du få adgang til madteltene via dit armbånd, og alle over 18 år kan få adgang til voksenområdet ved hjælp af armbåndet.

Vi planlægger at sende armbåndene ud inden lejren, så forældrene kan tanke deres spejderes armbånd op og sætte maksimalt dagligt beløb inden lejren.

Jobbere, en række udenlandske deltagere og deltagere der er tilmeldt efter d. 1. maj vil få tilsendt en email med tilmeldingsinformationer. Selve armbåndet vil blive udleveret på lejren.

Skejser – Ofte stillede spørgsmål

Nedenfor finder du de mest almindelige spørgsmål omkring Skejser.

Er der noget du ikke kan finde svar på, så klik på her og vi hjælper dig videre.

Generelt

Spørgsmål: Skal gruppen holde styr på spejdernes skejser ID under lejren?
Svar: SkejserID og armbåndsnummer skal kun bruges i forbindelse med oprettelse i Skejser.
Det er ikke nødvendigt for gruppelederen at holde styr på numrene efter udlevering til deltagerne.

Spørgsmål: Der er opkrævet et forkert beløb i forbindelse med et køb, hvad gør jeg?
Svar: Tag fat i handelsstedet, og bed dem om at rette fejlen. Det er muligt for
handelssteder at lave en tilbageførsel.
Du kan sammenligne dit armbånd med et betalingskort, hvor der kan være opkrævet et forkert beløb.

Spørgsmål:    Kan jeg se, hvad mit barn køber:
Svar: Under transaktioner kan alle transaktioner ses, og ved tryk på “Info” også hvilke produkter der er købt.

Spørgsmål:   Er Skejser et nyt system, som Spejdernes Lejr har udviklet?
Svar:  Skejser er lavet i samarbejde med firmaet Pay4it, som har mange års erfaring i at lave kontantløse betalingssystemer. Skejser baserer sig på en eksisterende løsning som anvendes til f.eks. skolepenge.dk
Betalingssystemet er gennemtestet, og anvendes allerede i dag af mange skoler rundt om i landet.

Spørgsmål:  Skal jeg bruge mit armbånd som betalingsmiddel?
Svar: Der er ikke et krav, at armbåndet skal anvendes som betalingsmiddel, men det vil være meget få steder på lejren, at man kan anvende andre betalingsmidler.

Spørgsmål: Hvis jeg ikke har adgang til internettet, hvad gør jeg så?
Svar: Vi anbefaler at du laver en aftale med én der har internetadgang og eventuelt også skal med på lejren. Det kunne f.eks. være din spejderleder. Din spejderleder kan så tilknytte dit armbånd til sin konto og sætte penge ind på armbåndet.

Spørgsmål: Linket til infobrevet virker ikke, hvad gør jeg?
Svar: Som gruppeleder har du fået tilsendt en vejledning i forbindelse med udlevering af armbånd.
I vejledningen er der et link til et infobrev, som skal bruges i forbindelse med udlevering af armbånd.
Hvis linket ikke virker, skal du kontrollere, at du har indtastet linket korrekt.
Du kan trykke på linket her: http://www.skejser.dk/info/skejser-infobrev-da.pdf.

Spørgsmål:  Hvis jeg ikke har noget betalingskort, kan jeg så anvende skejser?
Svar:  Skejser kræver, at der er et betalingskort tilknyttet.
Vi anbefaler at du laver en aftale med én der har et betalingskort og eventuelt også skal med på lejren. Det kunne f.eks. være din spejderleder. Din spejderleder kan så tilknytte dit armbånd til sin konto og sætte penge ind på armbåndet.

Omkostninger, gebyrer og overførsler

Spørgsmål: Hvad koster det at bruge Skejser?
Svar: Det er gratis at oprette en Skejserkonto

  • Der er ingen gebyrer i forbindelse med brug af armbåndet
  • Der er ingen gebyrer ved tilbageførsel af restbeløb til danske konti.
    Tilbageførsel til en konto via en SEPA-overførsel koster 20 DKK.
    Tilbageførsel til andre udenlandske konti afhænger af modtagerland.
    Kontakt skejser@sl2017.dk så finder vi ud af, hvad det koster.
  • Butikker i Sønderborg opkræves et gebyr pr. transaktion
  • Gebyrer når der sættes penge ind på en Skejserkonto:
    Der tillægges et gebyr for korttransaktioner jf. til enhver tid gældende prisliste for Nets og Teller.

    • Priser for betaling med Dankort og eDankort, kan findes på Nets hjemmeside. www.nets.eu
    • Priser for betaling med internationale og udenlandsk udstedte kreditkort kan findes på Teller’s  hjemmeside: www.teller.com
    • Gebyr for betalingskort (Nets & Teller)
      Der tillægges et gebyr for korttransaktioner jf. til enhver tid gældende prisliste for Nets og Teller som følgende pr. transaktion :
      Betalinger med Dankort og eDankort
      – Transaktionsbeløb 0,00 – 50,00 kr. 0,70 kr
      – Transaktionsbeløb 50,01 – 100,00 kr. . 1,10 kr
      – Transaktionsbeløb over 100 kr (angives som procentsats af kortomsætningen) . 1,39 kr
      Betalinger med udenlandsk udstedte kort
      – (angives som procentsats af kortomsætningen) Mellem 2,90% og 3,75% – min. 1,95 kr.
      Betalinger med dansk udstedte kreditkort
      – (angives som procentsats af kortomsætningen) 1,5% – min. 0,70 kr.
      Betalinger med dansk udstedte debetkort
      – (angives som procentsats af kortomsætningen) 1,5% maks – min. 0,70 kr
  • Der tages forbehold for fejl og mangler i ovennævnte prisliste.

Spørgsmål: Jeg har indsat et forkert beløb, kan jeg lave en tilbageførsel?
Svar: Ja, under tilbageførsel udfyldes felter og beløb overføres til valgte konto.
Beløbet vil blive tilbageført umiddelbart efter lejren. Hvis du ikke kan vente til
efter lejren, skal du skrive til info@sl2017.dk.

Spørgsmål: Hvordan undgår jeg at mit barn står uden penge på armbånd?
Svar: Der er mulighed for automatisk optankning, her kan vælges valgfrit optankningsbeløb, som overføres, når saldo er under et valgt beløb.

Spørgmål: Kan jeg få udbetalt et eventuelt restbeløb?
Svar: Under hver bruger kan du vælge menupunktet “Tilbagebetaling”. Felterne udfyldes og beløb overføres til valgte konto efter lejren. Det kan tage op til 5 arbejdsdage før beløbet bliver tilbageført.

Spørgsmål: Kan jeg få udbetalt restbeløb efter lejren?
Svar: Ja. Op til 6 måneder efter lejren kan der laves en tilbagebetaling. Dette gælder for både armbånd og Skejserkort.

Spørgsmål: Kan jeg også få tilbageført restbeløb, hvis jeg ikke kommer fra Danmark?
Svar:  Ja, det kan du. Tilbageførsler sker via en almindelig bankoverførsel.
Hvis du kommer fra et euro-land vil det koste ca. 20 kroner i transaktionsgebyr.
Hvis du kommer fra et ikke euro-land skal du kontakte os på skejser@sl2017.dk. Vi vil så finde frem til omkostningerne for en tilbageførsel. Udenlandske grupper kan få en samlet tilbageførsel for hele gruppen og en liste over deltagere og restbeløb.

Oprettelse

Spørgsmål: Jeg får følgende fejl, når jeg forsøger at oprette mig i Skejser:
“Der er ikke fundet en bruger med dette BrugerID eller fødselsdato, venligst kontrollér.”
Svar: Kontroller fødselsdato en ekstra gang. Det kan være, at der er byttet om på dag og måned.
Hvis din fødselsdato er forkert i det udleverede materiale, kan din gruppeansvarlige rette den i CampOS.
Kontakt din gruppes ansvarlige for tilmelding og kontroller,
at dit SkejserID er korrekt. SkejserID har formatet nnnnnn (f.eks. 230345).
Prøv derefter at oprette dig igen.

Spørgsmål: Hvad er mit SkejserID, og hvad skal jeg bruge det til?
Svar: SkejserID er et nummer der gør, at vi kan finde dig i vores CampOS tilmeldingssystem.
SkejserID får du fra din gruppeleder, som har fået det tilsendt på en papirliste sammen med armbånd og lejrmærke.
SkejserID har formatet nnnnnn (f.eks. 230345).
Når du opretter dig i Skejser, vil du blive spurgt efter dit SkejserID og din fødselsdag.
Vi finder derefter dine oplysninger i CampOS, så du slipper for at taste navn og adresse.

Spørgsmål: Hvornår skal man oprette sig i Skejser?
Svar: Alle deltagere skal oprettes i Skejser inden lejren.

  • Hvis du er tilmeldt Spejdernes Lejr inden d. 1. maj, vil du gennem din gruppeleder
    modtage et armbånd og en vejledning i, hvordan du opretter dig i Skejser.
  • Hvis du er tilmeldt efter d. 1. maj er det ikke sikkert, at du modtager dit armbånd inden lejren.
    Til gengæld vil du modtage en mail med en vejledning om, hvordan du opretter dig i Skejser uden armbånd.
  • Du vil så få dit armbånd udleveret på selve lejren.
  • Jobbere og spejdere fra udlandet vil som udgangspunkt modtage en mail om,
    hvordan de opretter sig i Skejser uden armbånd.
  • De vil så få deres armbånd udleveret på selve lejren.

Spørgsmål: Kan jeg oprette flere børn på en konto?
Svar: Ja. Det er muligt at oprette flere brugere under en konto.

Spørgsmål: Hvis jeg har problemer med at aktivere mit armbånd, hvad gør jeg så?
Svar:  Du kan altid kontakte CallCentret, som kan hjælpe dig videre.

Spørgsmål: Skal jeg aktivere mit armbånd som betalingsmiddel hjemmefra?
Svar:  Vi anbefaler kraftigt, at du aktiverer dit armbånd hjemmefra. Du kan godt få hjælp på lejren til at aktivere dit armbånd som betalingsmiddel, men der må forventes noget ventetid de første dage.

Spørgsmål: Hvilke betalingskort kan jeg anvende?
Svar: Du kan anvende alle former for Dankort, VISA, VISA, MasterCard, Maestro og JCB.

Brug af skejser

Spørgsmål: Hvad sker der, hvis der ikke er penge på mit armbånd?
Svar: Hvis du prøver at betale med et armbånd, hvor der ikke er penge på, så vil der komme en information på chiplæseren. Du skal så sætte flere penge ind, før du kan købe mere.

Spørgsmål: Hvordan finder jeg ud af, hvor mange penge jeg har tilbage på mit armbånd?
Svar: Du kan altid logge ind på skejser.dk for at se din saldo.

  • Forskellige steder på lejren vil der være skannere, der kan vise dig, hvor meget du har til rådighed.
  • Alle kasser kan også vise, hvor meget der er til rådighed inden du køber noget.
  • Hver gang du har betalt med armbåndet, vil det resterende rådighedsbeløb blive vist på skanneren.

Spørgsmål: Kan andre se, hvad jeg køber med mit armbånd?
Svar: Det vil kun være ejeren af den konto, som armbåndet er tilknyttet, der kan se, hvad der bliver købt.
Administratorer i betalingssystemet kan også se, hvad du har købt, men de har tavshedspligt, og må ikke dele disse informationer med nogen.

Spørgsmål: Kan udenlandske deltagere også bruge betalingssystemet?
Svar:  Ja, det virker på helt samme måde for udenlandske deltagere. Der vil blive foretaget en veksling til danske krone i forbindelse med overførsel af penge til dit armbånd. Afhængig af korttype kan der være nogle transaktionsgebyrer forbundet med overførslen. Som udgangspunkt svarer transaktionsgebyrerne til når man handler i en netbutik fra et andet land end dit eget.

Armbånd

Spørgsmål: Hvordan får eftertilmeldte deres armbånd?
Svar: Eftertilmeldte vil få deres armbånd udleveret på lejren.

Spørgsmål: Jeg har fået udleveret et forkert farve armbånd, hvad gør jeg?
Svar: Hvis du har fået udleveret en forkert farve af armbånd (farven på låseperlen),
skyldes det typisk, at du er oprettet med en forkert fødselsdato.
Kontakt din gruppeleder, og få din fødselsdato kontrolleret/rettet.

Spørgsmål: Kan jeg oprette mig på skejser.dk selvom jeg har fået en forkert farve af armbånd?
Svar: Hvis du har fået udleveret et forkert farve armbånd (farven på låseperlen),
kan du uden problemer oprette dig med det armbånd du har fået udleveret.
Du skal dog være sikker på, at din fødselsdato er korrekt oprettet i CampOS.
Kontakt din gruppeleder for at få kontrolleret/rettet din fødselsdato.
Når du ankommer til lejren, kan du få byttet armbåndet.
Vi anbefaler dog, at du ikke tager armbåndet på.
På den måde kan vi genanvende det forkerte armbånd.

Spørgsmål: Hvor finder jeg mit armbåndsnummer, og hvornår skal jeg bruge det?
Svar: Armbåndsnummeret findet på bagsiden af chippen på armbåndet.
Armbåndsnummeret har formatet AAnnnnnn (f.eks. ZB98801)
Du skal bruge armbåndsnummeret under oprettelsen i Skejser.

Spørgsmål: Hvordan får eftertilmeldte spejdere deres armbånd?
Svar: Eftertilmeldte spejdere vil få deres armbånd udleveret på lejren sammen med lejrmærket.
Der vil blive sendt en vejledning ud til gruppelederene om håndtering af de eftertilmeldte spejdere.
I denne vejledning vil der bl.a. stå, hvordan man opretter sig i Skejser uden armbånd.

Spørgsmål: Hvornår modtager jeg mit armbånd?
Svar: I løbet af uge 21-23 sendes armbånd ud til gruppelederne.
Før armbåndene kan udleveres, har gruppelederen en opgave i at gøre udleveringen klar.
Spørg eventuelt din nærmeste spejderleder, hvornår du får dit armbånd.

Spørgsmål: Kan der være flere armbånd eller Skejserkort på en konto?
Svar: Ja, det kan godt lade sig gøre. Du kan sagtens oprette flere brugere under en
konto. Hver bruger kan dog kun have ét armbånd eller Skejserkort.

Spørgsmål: Hvor mange armbånd (brugere) kan der tilknyttes til en konto?
Svar: Der er ikke nogen grænse for, hvor mange brugere, der kan tilkobles en konto.
Man skal dog være opmærksom på, at der er risiko for at få sit betalingskort spærret.
Kortudstedere vil i nogle tilfælde tolke mange transaktioner i samme system som mistænkelig
og spærre kortet på grund af mistanke om svindel.
Det anbefales derfor, at man ikke tilknytter mere end 10 brugere til én konto.

Spørgsmål: Hvis jeg taber mit armbånd eller Skejserkort, kan andre så misbruge det?
Svar: Armbånd og Skejserkort kan sidestilles med kontanter og kan derfor
bruges/misbruges af andre. Det er derfor vigtigt, hurtigt at få spærret dit
armbånd, hvis det mistes.
Skejserkort kan kun spærres, hvis nummeret på kortet er kendt eller tilknyttet til
en bruger.
Armbånd og Skejserkort kan konfigureres med en dagsmaks, så eventuelle tab
kan minimeres.

Spørgsmål: Kan jeg få nyt armbånd under lejren hvis jeg taber det?
Svar: Ja henvend dig til serviceboden på Knudepladsen, og de vil hjælpe med at spærre det gamle armbånd og åbne et nyt.

Spørgsmål: Skal jeg sætte armbånd fast på håndled?
Svar: Armbånd skal sidde fast på håndled. Der kan ikke handles såfremt armbånd ikke er låst på håndled.

Spørgsmål: Må jeg beholde armbånd efter lejr:
Svar: Ja det er dit eget lille minde om en forhåbentlig fantastisk lejr.

Spørgsmål: Kan jeg bruge mit armbånd andre steder end på lejren?
Svar: Ja. De handlende i Sønderborg som skilter med det, tager også imod betaling med dit armbånd. Kig efter skejserlogoet ved butikkernes indgang.

Skejserkort (gruppekort)

Spørgsmål: Min gruppe har ikke et betalingskort, kan jeg tilknytte en bankkonto?
Svar: Skejser kræver et betalingskort for at virke, og det er ikke muligt at tilknytte en bankkonto.
Det er dog muligt at oprette gruppekortet med et privat betalingskort, hvor kortejeren laver et udlæg på vegne af gruppen.

Spørgsmål: Jeg vil gerne have mere end ét Skejserkort til gruppen. Kan det lade sig gøre?
Svar: På lejren kan du købe ekstra skejserkort. Et ekstra Skejserkort koster 20 kroner.

Spørgsmål: Jeg har fået et skejserkort til min gruppe, men hvordan opretter jeg det?
Svar: Spejdernes Lejr vil sende en mail med de informationer, der skal til for at kunne oprette et skejserkort til gruppen.
Vi arbejder hårdt på at sende denne information ud hurtigst muligt.

Spørgsmål: Kan en gruppe få flere skejserkort?
Svar: En gruppe kan sagtens få flere skejserkort. Ekstra skejserkort kan købes på lejren
og blive tilknyttet den samme konto som det tilsendte skejserkort. Et ekstra Skejserkort koster 20 kroner.

Spørgsmål: Hvad kan jeg bruge gruppens skejserkort til?
Svar: Gruppens skejserkort kan bruges til indkøb, som gruppen skal betale.
Det kunne være ekstra madvarer i supermarkedet eller en is til hele gruppen.
Skejserkortet kan også bruges i Spejder Sport, 55Gr Nord og Stark på lejren.
Efter lejren vil gruppens kasserer kunne se alle betalinger og kvitteringer.
Hvis der er tale om varer, der skal kunne byttes eller har en garanti,
skal den originale kvittering fra butikken dog gemmes.
Med gruppens skejserkort slipper ledere for udlæg, og kassereren kan løbende følge med
og sætte de nødvendige penge ind på gruppens skejserkonto.

Spørgsmål: Kan der være flere armbånd eller Skejserkort på en konto?
Svar: Ja, det kan godt lade sig gøre. Du kan sagtens oprette flere brugere under en
konto. Hver bruger kan dog kun have ét armbånd eller Skejserkort.

Spørgsmål: Hvis jeg skal købe noget på gruppens vegne, hvad gør jeg så?
Svar: Alle grupper får tilsendt ét Skejserkort, som gruppens kasserer kan tilknytte gruppens betalingskort. Skejserkortet kan så bruges til at handle på gruppens vegne. Du kan købe flere Skejserkort på lejren, hvis du har behov for det.

Spørgsmål: Kan jeg sætte flere penge ind på et Skejserkort?
Svar: Ja. Et Skejserkort kan oprettes på samme måde som et armbånd, hvor du kan tilknytte et betalingskort. Alternativt kan du også få tanket et Skejserkort op i serviceboderne på Knudepladsen.

Eftertilmeldte

Spørgsmål: Hvordan skal eftertilmeldte tilmelde sig Skejser?
Svar: Spejdernes Lejr vil sende de nødvendige oplysninger til gruppens ansvarlige for tilmeldinger.
De eftertilmeldte kan så tilmelde sig uden armbånd. Armbåndet vil så blive udleveret og tilknyttet til deltageren på lejren.

Spørgsmål: Hvordan får eftertilmeldte spejdere deres armbånd?
Svar: Eftertilmeldte spejdere vil få deres armbånd udleveret på lejren sammen med lejrmærket.
Der vil blive sendt en vejledning ud til gruppelederene om håndtering af de eftertilmeldte spejdere.
I denne vejledning vil der bl.a. stå, hvordan man opretter sig i Skejser uden armbånd.

Sikkerhed og begrænsninger

Spørgsmål: Hvor meget må der købes for pr. dag?
Svar: Skejserkontoens ejer (f.eks. forældre) kan selv sætte dagligt max forbrug. Max forbrug kan ændres efter behov. Som standard er dagsmaks sat til 50 DKK.
Der er også mulighed for at aktivere en opsparingsfunktion, så ubrugt dagsmaks overføres til næste dag.

Spørgsmål: Hvis jeg ikke har brugt mit dagsmaks dag 1, kan jeg så bruge dobbelt så meget dag 2?
Svar: Hvis du har sagt ja til at “Aktiver opsparing” under menupunktet “Restriktioner”, så vil gårsdagens dagsmaks være lagt oven i dagsmaks. Der vil dog være mulighed for at sætte et loft på højest mulig dagsmaks.

Spørgsmål: Hvad gør jeg hvis jeg mister mit armbånd?
Svar: Log ind på skejser.dk og spær dit armbånd. Alternativt kan du ringe til vores callcenter eller besøge serviceboden på Knudepladsen.

Spørgsmål: Hvor sikker er løsningen?
Svar: For at gøre løsningen sikker, er der indbygget en række sikkerhedsfunktioner:

  • Som udgangspunkt er der sat et dagsmaks. der tillader et forbrug på 50 DKK pr døgn. Du har selvfølgelig mulighed for at ændre dette beløb, hvis du ønsker et andet.
  • Hvis du mister dit armbånd eller Skejserkort, kan du spærre det via skejser.dk, ved at henvende dig til servicestationerne på knudetorvet eller ved at kontakte CallCentret på telefon: +45 8111 2017
  • Du kan også vælge at få en mail, hver gang dit armbånd eller skejserkort bliver anvendt.
  • For at sikre, at man ikke kan udgive sig som en anden person, har alle brugere et sikkerhedsspørgsmål, som vores supportere kan stille. Sikkerhedsspørgsmålet og svaret laver du i forbindelse med oprettelsen.
  • Det er ikke muligt at lave overtræk.
  • Et armbånd er kun gyldigt, hvis det sidder på armen. Hvis nogen forsøger at betale med et løst armbånd, bliver de afvist ved kassen.
  • Hvis du ikke bruger dit skejserkort, kan du spærre det via din tablet eller smartphone. Når du så skal bruge det, kan du låse det op og spærre det igen efter brug.

Spørgsmål: Skal jeg bruge en pinkode, når jeg betaler?
Svar:  Nej. Der er ikke nogen pinkode, når du betaler. Det er derfor en god idé at have et dagsmaks som sikkerhed.
Dagsmaks kan ændres lige så tit du ønsker.

Spørgsmål:  Hvordan sikrer I, at andre ikke kan bestille et nyt armbånd i mit navn?
Svar:  Hvis du har behov for et nyt armbånd, skal du svare på et kontrolspørgsmål. På den måde er vi sikre på, at du er den du udgiver dig for at være. Spørgsmålet og svaret laves i forbindelse med oprettelsen.

Hits: 580

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse, samle statistik og huske dine indstillinger. Ved at klikke videre accepterer du dette. Flere informationer

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse, samle statistik og huske dine indstillinger. Ved at klikke videre accepterer du dette.

Luk